Landschappen.

Ik ben mijn hoofd aan het breken over een opdracht voor de Academie.

Volgens mij bracht dit beeld de Sensei op ideeën voor mijn opdracht. Eigen schuld misschien dan…

Opdracht dit jaar zijn namelijk landschappen en wel:

– sociale landschappen

– fictieve landschappen

– esthetische landschappen

Daar moet ik kunstig mee uit de hoek zien te komen… Ik zit nu in mijn vierde jaar en ben altijd in een zo groot mogelijke bocht rond landschappen gelopen. Ik kan me echt geen weken bezighouden met een mooi strijklichtje of zonsondergangen enz

De eerste twee zijn inmiddels in orde. Het is te zeggen het idee is geboren en moet nu nog alleen maar deftig afgewerkt worden. Maar die derde he… Het gevaarlijke daarbij is nl dat het kitsch wordt. Het moet geen postkaart worden. Savvie?

Geef een reactie

