Brug.

Gisteren moesten we nog een keer paraat staan voor een redactie op de Academie. Het concept is altijd hetzelfde. We krijgen een opdracht en tegen 17u moeten we resultaten presenteren op een eenvoudige website. Die opdrachten zijn altijd anders en je kan er meestal verschillende kanten mee uit. Echt hoogstaande beelden zitten er niet altijd bij, maar dat hoeft ook niet. Het is vooral leuk om eens een keer met iets anders bezig te zijn dan met landschappen bijvoorbeeld 

In elk geval, Bert gaf ons deze keer mee dat het thema ‘Onder de brug’ zou zijn. Een brug over een baan, een brug in een garage, een brug in een mond,… je ziet de mogelijkheden zijn nogal divers. Eigenlijk was het de bedoeling om gewoon beelden te maken onder een brug. Details, of puur architectureel benaderen het mocht allemaal. Ik besloot om eens iets anders te doen. Ik zie altijd op tegen het maken van portretten. Gewoon omdat ik iets anders wil dan een mooi belicht snoetje.

Ik heb dus in Ekeren onder een brug postgevat en enkele voorbijgangers aangesproken. De resultaten vielen volgens mij goed mee. Bij terugkeer waren enkelen verbaasd dat ik met portretten terugkwam, dus dat op zich vond ik al positief. Het was beetje lastig om eenvormigheid in de beelden te brengen omdat de monitors echt dringend aan vervanging toe zijn daar. Het zit nog niet helemaal goed in die reeks maar ik ben blij dat ik het geprobeerd heb.

0 Responses to “Brug.”



  1. Geef een reactie

Geef een reactie

