Moffotografie.

Mag ik even wijzen op de aanwezigheid van het grote land aan de oostelijke grenzen van het koninkrijk België? Niet al te ver en boeiende fotografen. Ik ga niet beginnen over de watertorens van de Bechers. Hoewel je daar moeilijk rond kan.

Een tijdje geleden stelde Peter Granser tentoon in een galerij in Keulen. Bert had een afspraak geritseld en de man zelf zou ons een beetje uitleg geven bij zijn werk. Altijd boeiend zo’n afspraken. niet zozeer omdat hedendaagse kunst onbegrijpbaar is zodat het uitgelegd moet worden. Neen, gewoon omdat je zijn manier van werken leert kennen. Je werpt een blik op achtergrond waarin het werk is ontstaan als het ware. Ein sympathischer typ die Granser. Jonge kerel met fijne ideeën en leuke foto’s. Bijvoorbeeld Sun City (PDF maar zeer de moeite).

Een plaatsje met alleen maar bejaarde mensen. Afgesloten van de buitenwereld door middel van een hek. geen jengelende kinderen in de buurt. Gewoon rust en vrede. Wie zou er nu niet willen wonen? Dat werk kenden we al van zijn boek. Nieuw voor mij was zijn Alzheimerreeks. Man man man. Zo schoon.

Echt iedereen werd er stil van. Wahnsinnig knap gedaan.

Een andere Duitse fotografe leerde ik gisteren kennen. Friederike Von Rauch. Zij heeft in Brussel bij De Buren werk hangen en binnenkort bij Fifty One in Antwerpen.

Het is door haar dat ik me plots bewust werd dat ik fan ben van de moffotografie.

0 Responses to “Moffotografie.”



  1. Geef een reactie

Geef een reactie

