Migrant.

Vandaag is het internationale dag van de migrant vertelden ze me deze ochtend via de radio.
Na mijn studentenjaren was ik altijd van plan om ooit terug naar Antwerpen te keren. Maar hoe gaat dat… vriendin studeert nog en ik wilde niet in een of ander kruiphol gaan zitten. Dan maar terug bij de ouders beland en sparen voor wanneer de tijd rijp was om samen te hokken.

In augustus werd duidelijk dat de tijd daar eindelijk was. Beiden aan de slag en V. kon elke dag naar Brussel pendelen. ’s Ochtends vroeg beginnen en ’s avonds laat gedaan. Dat doe je niet zomaar met het openbaar vervoer. Zeker niet als je op zondag ook al eens moet werken. Vandaag maar op zoek gegaan naar iets tussen Antwerpen en Brussel. Mechelen dus.
We wonen daar nu enkele maanden, in een appartementje. Dichtbij het station en een tuintje voor een BBQ in de zomer. Meer moet een mens niet hebben he.

Nu ben ik op die drie maanden tijd een viertal keer de stad ingetrokken op verkenning. Ik ken er nog niks. Ja de Delhaize heb ik gevonden, omdat ik er passeerde na het werk. De Bruul daar zijn we al eens overgelopen. De Sint-Rombauts heb ik beklommen en een Mechelse koekoek heb ik ook al gegeten.
Ik vraag me af. Ben ik nu ne slechte of ne goede migrant?

2 Responses to “Migrant.”


  1. 1 mobydik juni 6, 2008 om 7:18 pm

    Een half jaar na datum kan ik je toch nog goeie adresjes bezorgen:
    voor café’s moet ge op de Vismarkt zijn (de vismet gelijk wij zeggen), de gouden vis die op instorten staat, den akker in de zomer of het gezelligste café van Mechelen: de graspoort (in de begijnenstraat ergens achterin, zeker vragen als ge het ni vind). Qua cultuur hebben we ook ni te klagen tegenwoordig, de brochure van het CC zal nu ongeveer in uw bus zitten. Zeker niet te missen; elke dinsdag kwaliteitsfilms in het filmhuis. Restaurants ook genoeg: marrokaans in den boya, de sofa of de ronda. Italiaanse pizza aan’t station of aan de vaart, pasta in de camogli, den hete patat of de griek onder den toren… Nog meer weten?

  2. 2 orpel juni 8, 2008 om 4:24 pm

    Aha! waarvoor dank!
    Vismet heb ik ook al ontdenkt evenals de graspoort🙂
    Filmhuis ga ik even opzoeken dat wist ik nog niet…
    De meeste van de resto’s zijn ondertussen ook bekend, Camogli is over de deur😉


Geef een reactie

