Sinees.

In een poging om een betere immigrant te worden in Mechelen (een van de voornemens) zijn we Chinees gaan uithalen. Restaurant La Chine. Volgens onze ouders was dit vroeger een uitstekende zaak en we waren dan ook zeer benieuwd. Telefonisch bestelde ik enkele veilige gerechtjes waar niet veel mis mee kon lopen. De dame aan de lijn was uitermate vriendelijk daar niet van maar, oh oh hoe verkeerd kon ik zijn. Dit moet waarlijk de slechtste Chinese schotel geweest zijn die ik heb gegeten. Onze bestelling: Bami goreng, nasi goreng, bamboe soep en een potje curry saus.

Ik kwam binnen om alles af te halen en kwam terecht ik kreeg het gevoel dat ik me in een oerdegelijke Vlaamse taverne bevond. Je kent die bruine stoelen en tafels wel die je alleen in de plaatselijke voetbalkantines vindt. De dame die ik had gesproken bleek een vriendelijke Vlaamse van middelbare leeftijd. Volgens de website werken in de keuken enkele authentieke oosterlingen maar ik had de indruk dat de vrouwengilde hier de plak zwaaide.

Enfin, ik betaalde proper de rekening en begaf me naar huis alwaar onze verbazing groot was. De soep zat in een grote pot appelcompote. Bij het openen kon ik de appelmoes nog ruiken… De currysaus zat in een potje van Devos-Lemmens godbetert! volgens V. smaakte ze teveel naar kaneel, maar ik vond het geen probleem. De bami en nasi schotel smaakten namelijk stoffig en aangebrand. Die currysaus verbloemde dat nog enigszins.

Een greep uit de kaart:

– gebakken langoestinen

– kindermenu: soep, wit van kip en ijsroom

– Chinese raviolisoep (wang tang soep) => bij ons kennen we dit als Wantan soep

– kropoek (neen, geen schrijffout)

– soja salade (specialiteit!)

-calamar met groenten

– gelakte eend op z’n Pekings

– gesneden bief (ik vermoed rundsvlees)

-kabeljauw met salade

– gebakken calamar in tomatensaus of mayonaise (inderdaad!)

– belgo taiwanese waterzooi (wat doet Gène Bervoets hier…!)

– chinese spaghetti met kip en groenten (kan ook in tomatensaus)

– bief gegarneerd met bloemkool en brocoli

Nee dit was beslist geen hoogvlieger. Ons bezoekje aan Chop Soy viel beter in de smaak… gelukkig was het er zo ver over dat we nog goed konden lachen.

0 Responses to “Sinees.”



  1. Geef een reactie

Geef een reactie

