Kanonnen.

Kijk eens aan Canon heeft een opvolger van de 400D, de 450D. Als je de reacties leest vinden de meesten de spotmeting de belangrijkste verbetering. Momenteel heb ik nog een 300D, er zijn enkele dingen die me storen, uiteraard , maar al bij al valt het wel mee.


Recent heb ik mijn eerste L-lens aangeschaft en dat is echt een wezenlijke verbetering geweest. In alle opzichten zijn geld meer dan waard. In het analoge tijdperk riep iedereen dat het glas het belangrijkste is. Bij digi verandert dat een beetje omdat je body je beeld echt moet verwerken maar al bij al blijft dit nog wel overeind. De beelden die ik nu maak verschillen toch echt wel tegenover die ik met de kitlens maakte, of de 50mm prime.

Voor mij is het belangrijk om een grotere zoeker te hebben, die heeft de 450d, maar eerst zien en dan geloven. Wat wel leuk is, is dat je de ISO kan aflezen in de zoeker. Maar om dat een substantiële verbetering te noemen? Verder heeft hij een buffer van 6 beelden en dat vind ik niet zo waanzinnig veel (in RAW), dat moet echt wel meer zijn vooraleer ik mijn geld bovenhaal. Liveview is redelijk belachelijk vind ik, maar goed dat ben ik dan weer.

Ik denk dat ik dus moet concluderen dat ik maar best nog even wacht om die nieuwe body aan te schaffen. Tenzij die 300D plots de geest zou geven, beestje is tenslotte al 4 of 5 jaar. Speculaties voor een Canon 5D MKII zijn al bezig. Die zou op de Photokina in de herfst voorgesteld worden. Als ik de specs van de 5D naast die van de 450D leg dan zal de opvolger van die eerste toch uit zijn pijp mogen komen. Of droom ik nu hardop…

0 Responses to “Kanonnen.”



  1. Geef een reactie

Geef een reactie

