treintje.

Ja de vermaledijde treinbestuurders… Ik ben nog geen week bezig met het pendelen en ik heb al een eerste ervaring achter de rug met de gevolgen van het stakingshormoon.

Ik vond het zelfs grappig, bijna dan. Want ik moest eigenlijk snel naar huis zodat ik op tijd naar de winkel kon. Het grootste probleem is dat de NMBS niet weet welke treinen zullen rijden en welke niet. En dat snap ik niet. Ofwel is hij onderweg ofwel niet. Toch? Dat moeten ze toch ergens kunnen aflezen? Toch?

Mensen begrijpen dat niet en dat is een groot probleem voor de treinbestuurders. Als je namelijk iets op de agenda wil zetten moet je de publieke opinie aan op je hand krijgen. Het is duidelijk dat dit niet de manier is. Ik denk spontaan ook aan de acties rond de jaarwisseling. In het journaal op nieuwjaarsdag had je chauffeurs van de Lijn die hun bus versierden om feestvierders terug te brengen. En het volgende onderwerp ging over de treinbegeleiders die zomaar beginnen staken. Niet goed bezig  he jongens.

Je belandt dan ook in een spiraal, treinbegeleiders hebben minder krediet. Ze willen iemand aanspreken op iets en die mensen zijn geïrriteerd. Gelukkig zijn er mensen binnen de NMBS die begrijpen wat de reizigers doormaken. Daarom gaat mijn dank uit naar de treinbestuurder die gisteren in Brussel om 18.34 alle reizigers vanwege spoorpersoneel een prettige reis wenste. Je voelde dathij zich schaamde voor de hele situatie.

Enfin ik heb vandaag de wagen genomen. Ik moet echt in de winkel geraken vandaag!

0 Responses to “treintje.”



  1. Geef een reactie

Geef een reactie

