Bril.

In mijn eerste jaar aan de hogeschool gingen we met enkele mensen na de laatste les even langs de kerstmarkt in Antwerpen. Zo kwam het dat ik me op een bepaald moment op de schaatspiste voor het stadhuis bevond.

Een van de vrienden komt naar me toe geschaatst en wil en handvol ijs naar me gooien.  Ik draai mijn hoofd om te ontwijken. Helaas. want die beweging deed mijn bril van neus vliegen en op de kasseien van de grote markt vallen. Recht op de neusbrug. Neusbrug knal in twee. Drie dagen voor mijn eerste examen.

Zo kwam het dat ik vijf jaar geleden mijn huidige bril in spoed ben gaan kopen. Tot nu toe was ik er heel tevreden over. Ik had hem alleen niet mogen afkuisen bij de verbouwingen. Glazen helemaal naar de gort.

Het stond dus op de planning om -als ik eens een moment vrij had – naar de opticien te gaan. Tot gisteren. Want gisteren wil ik mijn bril opzetten en het oor breekt gewoon af! In de scharnier! Afgebroken! Ik geef toe mijn brillen hebben altijd moeten afzien. De schaatspiste is er eentje maar er zijn ook basketballen geweest. gieken van zeilboten, surfmasten van een de kampdeelnemers,… Allee ik weet hoe ik een bril moet mishandelen. Maar nog nooit is een bril gesneuveld als ik hem opzette!

Enfin, planning verschoven. Vandaag nieuwe bril zoeken, hopelijk volgende week in mijn bezit.

0 Responses to “Bril.”



  1. Geef een reactie

Geef een reactie

