Boerkes

De boeren gaat betogen hoor ik vanmorgen op de radio. Wat gaan ze doen: het spoor en Zaventem platleggen. Daar kan ik dus danig het heen en weer van krijgen. Met alle sympathie voor hun eisen hoor daar niet van. Het leven van de landbouwer is niet eenvoudig de dag van vandaag. Iedereen heeft het recht om zijn mening te verkondigen of grieven te uiten, maar dat heeft niets met het spoor of Zaventem te maken.

Ik heb het wel een beetje gehad met dat soort acties. Boos zijn is ok, maar dat geeft je niet carte blanche om eender wat te doen. Daarom stel ik enkele alternatieve acties voor:

  • De vensters van ministeriële wagens insmeren met boter
  • Dieren te vondeling leggen aan Europees parlement (koe, kip, schaap, varken,…)
  • Europees parlement bezoeken op klompen tijdens een plenaire zitting
  • Armenmaaltijd organiseren in centrum van Brussel met verse groenten en lekker vlees

Ik zie jullie ideeën graag in de comments!

1 Antwoord to “Boerkes”


  1. 1 Wim juni 17, 2008 om 4:41 am

    Volgens mij is dit gewoon een excuus voor de heethoofden on de landbouwers om amok te maken en vernielingen aan te richten. Het zou me niet verbazen dat deze betoging weeral leidt tot rellen waarbij de politie het waterkanon moet inzetten.


Plaats een reactie




Pekes en ertjes

Indien u iets op deze blog uit blik niet lust kan u dat altijd in de comments laten blijken. Alles wat hier zou verschijnen is slechts mijn persoonlijke mening, uiteraard heeft mijn werkgever daar niets mee te maken

Autrefois

Flickr Photos

RSS Viral Video Chart

  • Er is een fout opgetreden. De feed is waarschijnlijk uit de lucht. Probeer later opnieuw.