Piske.

Als je dit leest, is de kans groot dat je het filmpje met de vier GSM’s die maïs laten poffen. Als je zoiets ziet dan voel je natuurlijk al van ver dat het gaat om een virale campagne. Nu las ik net dat het een campagne is voor bluetooth headsets.

De filmpjes zijn gigantisch veel bekeken maar ik weet niet goed of het nu een succesvolle campagne is geweest. Dat weet ik eigenlijk niet goed. Straling enz kan de gemoederen erg beroeren. In mijn periode als correspondent in Ekeren stond een heel dorp op zijn kop omdat er een mast geplaatst zou worden in een kerk. Naar verluidt allemaal achter de rug van de bewoners terwijl er zelfs nooit sprake van is geweest. Het was niet fraai om te zien. Op een gegeven moment kregen kleuters aan de schoolpoort flyers in de hand gedrukt die ouders opriepen om in opstand te komen. (artikel staat oa hier je moet alleen even scrollen)

Het lijkt me een gevaarlijke strategie om je als Bluetooth merk mee in te laten. Hoeveel mensen maken het verschil tussen 3G , Wifi, UMTS, microgolfovens, Bluetooth… ? Het wordt allemaal gewoon over 1 kam gescheerd. Deze campagne bestendigd dat gevoel en de weerstand die er tegenover bestaat alleen maar.

Ik zou het niet gedaan hebben maar misschien ben ik een piske.

0 Responses to “Piske.”



  1. Geef een reactie

Geef een reactie

